Avui visitem Tarragona

AVUI VISITEM TARRAGONA

Ciutat màgica, capital del Tarragonès declarada patrimoni de la humanitat l’ any 2.000.

Gaudirem d’ un dia de turisme urbà visitant els vestigis d’ una civilització mil·lenària, investigarem els carrerons del casc antic,  i prendrem un vermut envoltats de 2.000 anys d’ història.

Com no dinarem un bon arròs al barri del Serrallo, descansarem i jugarem a la platja i molt més.

Com arribar-hi

Balcó del Mediterrani

Al capdamunt de la Rambla Nova tenim el mirador conegut com el Balcó del Mediterrani.

Aquest és un lloc molt apreciat pels tarragonins. Està a 40 metres sobre el mar i des de la barana de ferro podem contemplar el mar, el port de Tarragona, la platja del Miracle i l’ Amfiteatre.

Es diu que arribar a aquest balcó mirador i tocar la barana dóna sort.

Les postes de sol també són boniques des d’ aquest emblemàtic mirador.

La Rambla Nova

Gran avinguda que travessa la ciutat moderna de Tarragona. Va de la plaça imperial Tarraco fins el balcó del Mediterrani.  En ella i en els carrers adjacents hi ha una gran varietat de comerços i restauració.

Vam estar passejant per la Rambla, pels carrerons i per la Plaça de la Font fins arribar a la catedral.

La Catedral de Santa Tecla

Situada  a la part més alta, al capdamunt d’ una escalinata, d’ estil gòtic i dedicada a Santa Tecla, patrona de Tarragona.

D’ aquí vam estar passejant pels carrers del voltant, tots plens d’ encant, d’ història i amb espectacles inclosos.

Fins la plaça del forum

I llavors fins la plaça del Rei, per prendre el típic vermut.

Anirem a dinar al Serrallo, el barri marítim de la ciutat. Tot i que nosaltres no hi vam anar, a la tarda es subasta el peix.

Us recomanem Cal Joan, restaurant arrosseria. Està en un dels carrerons del Serrallo, no molt lluny del passeig.

Vam provar l’ arròs negre i la paella marinera, boníssims!

Aquí teniu el link:

Després d’ aquest dinar vam fer cames passant pel port de Tarragona

I com no ens vam aturar a la platja del Miracle, que és la més propera al casc urbà.

Allà vam estar jugant a la sorra una bona estona abans de fer més ruta històrica i de ciutat.

L´ anfiteratre romà.

Una de les joies de Tarragona, destinat a espectacles com les lluites de gladiadors amb feres i també execucions públiques. Va ser excavat a la roca i tenia capacitat per unes 14.000 persones.

Hi vam passar una bona estona contemplant-l’ho mentre els nens investigaven per radera de les pedres.

Ja per últim després de berenar vam anar a rematar el dia visitant la muralla romana. Que rodeja el casc antic de Tarragona.

Hi vam descobrir una escultura de la lloba amb Ròmul i Rem que tots havien treballar a l’ escola.

I aquí saltant per alguna pedra i xafardejant canons ja se’ns va fer fosc.