Esquí a les Sybelles-La Toussuire- Alps Francesos

Com arribar-hi:

Les Sybelles

Trajecte

Des de Barcelona van ser unes 9 h de cotxe amb un parell de parades incloses. Pràcticament tota l’ estona per autopista. Un cop surts de l’ autopista, de camí a la Toussuire es passa pel Col de la Croix de Fer, poble en el que habitualment passa el Tour de France.

Les Sybelles_01

Les Sybelles:

Les  Sybelles és un domini esquiable de 310km d’ esquí alpí i 33km d’ esquí de fons que està situada als Alps Francesos. engloba 6 estacions d’ esquí perfectament comunicades:

-Les Bottieres, -Le Corbier, -La Toussuire, -St Colomban des Villards,

St Jean d’ Arves i St Sorlin d’ Arves.

L’ Icona d’ aquestes pistes, són les muntanyes Les Aiguilles d’ Arves, que dominen la vall del’ Arvan entre la Savoie francesa i els Hautes-Alpes. El pic més alt és el meridional amb 3514m.

Les Sybelles_02

En aquest domini esquiable, la neu hi és en abundància i amb sol en tota la zona. Un panorama impressionant de paisatge alpí amb moltes activitats de neu, sense oblidar els camins dedicats a l’ esquí nòrdic, raquetes de neu i vianants.

Els pobles més bonics i típics alpins eren St Colomban des Villards, St Jean d’ Arves i St Sorlin d’ Arves en canvi Le Corbier, Les Bottieres i la Toussuire eren més tuístics amb més blocs de pisos. Sobretot, le Corbier, és el poble menys típic i amb més blocs de pisos.

Les Pistes:

Cota mínima 1.100m. cota màxima 2.620m. Desnivell 1.520m.

310km de pistes amb neu de bona qualitat, molts remuntadors, gens de cues i pistes de tot tipus:

30 pistes verdes, 61 blaves, 46 vermelles i 12 negres, 6 pistes d’ esquí de fons, 11 itineraris de raquetes.

Les pistes estan organitzades  de tal forma que inclòs esquiadors amb no molt nivell poden arribar als punts més alts, L’ Ouillon(2431), molt emblemàtic, i Les Perrons (2620), ja que fins a ells hi arriben pistes blaves.

Vam esquiar sense cues durant els quatre dies que hi vam estar i pràcticament no vam repetir cap pista.

Les Sybelles_03.png Les Sybelles_04 Les Sybelles_05.png Les Sybelles_06

Les Sybelles_08.png

Les Sybelles_09.png

Les Sybelles_07.png

Una de les zones que més els va agradar als nens va ser el Park de la Toussuire-Les Bottières.

Les Sybelles_10

Al costat dels telecadires hi havia un panell informatiu a quines pistes accedies.

Les Sybelles_11

Les Sybelles_12

Els vianants, i les persones que anaven amb raquetes tenien tot de camins separats de les pistes d’ esquí.

En alguna ocasió coincidien ò es creuaven en alguna pista.

Imatge típica de l’ estació Le Corbier.

Les Sybelles_13

Allotjament:

Nosaltres ens vam allotjar en una planta baixa tota de fusta a la Toussuire. Era senzilla però molt còmoda, al costat mateix de les pistes d’ esquí.

Tenia una pre-entrada en la que et podies treure les botes d’ esquí.

Literalment sortíem de la casa amb els esquís posats.

Les Sybelles_14 Les Sybelles_15

Les Sybelles_16.png

Les Sybelles_17.png

Dinàvem a la mateixa casa. Al matí abans de marxar deixàvem el dinar preparat, així que tornàvem a la casa per dinar i llavors continuàvem esquiant fins que tancaven les pistes.

Les Sybelles_18.png

El cotxe el vam deixar aparcat el primer dia i no el vam necessitar fins que vam marxar.

Lloguer de material:

Al mateix poble hi ha varies botigues i locals de lloguer de material.

Après ski:

Després de la jornada d’ esquí fèiem un vol pel poble, hi havia alguna botigueta de roba i material d’ esquí, súper mercat amb productes típics de la zona i una bolera a on la visita era obligada.

Les Sybelles_19

També hi havia diversos restaurants, ens va encantar la fondue i raclette.

Les Sybelles_20.png Les Sybelles_21.png

Vam passar cinc dies genials, vam esquiar moltíssim. Poder estar al costat mateix de les pistes d’ esquí va ser un luxe.