Cap de setmana a Espot. Llac Sant Maurici, refugi d’ Amitges i estany d’ Amitges.

posted in: SORTIDES CAP SETMANA | 0

Escapada a Espot. Llac Sant Maurici, estany d’ Amitges i agulles d’ Amitges

Ens escapem un cap de setmana llarg per visitar Espot i fer una ruta pel Parc Nacional d’ Aigües Tortes i l’ Estany de Sant Maurici.

Ens vam allotjar a un hostal al mateix Espot, vam fer petites activitats i la ruta que va del llac de Sant Maurici fins l’ estany d’ Agulles d’ Amitges.

Com arribar-hi

espot

El trajecte

Són unes 4 hores de cotxe des de Barcelona. A l’ hora de dinar estàvem a Sort, així que vam parar per menjar i després vam arribar tranquil·lament a Espot.

Detalls tècnics

espot_01Espot és un petit municipi de la província de Lleida dins la comarca del Pallars Sobirà per on hi passa el riu Escrita, però forma part de la Vall d’ Aneu.

És una de les entrades al Parc Nacional d’ Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici. Gràcies a l’ alçada de les muntanyes i la climatologia també compta amb una estació d’ esqui, Súper Espot.

Primer dia

espot_02

Arribem a Espot, Fem l’ entrada a l’ hostal i ens anem a banyar a la piscina municipal, abans que comenci a refrescar.

És un entorn molt bonic i l’ aigua està realment freda!

Després del bany visitem el poble i berenem. Al vespre, després de sopar fem una sortida nocturna, però anem a dormir d’ hora que l’ endemà tenim una ruta important.

espot_03

Segon dia

Visitem el Parc Nacional;

Després d’ esmorzar demanem uns entrepans per endur, comprem aigua, fruita, fruits secs i barretes energètiques. Aquestes seran les nostres provisions per l’ excursió.

Agafem els taxis 4×4 que ens duran fins el mateix Estany de Sant Maurici. A dins del parc només hi poden circular aquests vehicles.

També hi ha la opció d’ anar amb el teu cotxe fins l’ aparcament del “Prat de Pierro” i començar la ruta a peu des d’aquí que està a 5km del llac de Sant Maurici.

El Parc Natural d’ Aigüestortes i l’ Estany de Sant Maurici

És l’únic Parc Nacional que hi ha a Catalunya, està situat a la serralada dels Pirineus i té una superfície de més de 40.000ha pel que forma part de les comarques de l’ Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i la Vall d’ Aran.

El paisatge és d’ alta muntanya amb rius, cascades i més de 200 estanys.

Nosaltres vam fer la ruta des de l’ Estany de Sant Maurici fins l’ Estany d’ Amitges, que és una de les més típiques, però hi n’ hi ha moltes més que podreu trobar en els següents enllaços:

Durada del recorregut: 6h anada i tornada + aturades.

Distància:15km (aprox.) anada i tornada.

Desnivell:750m.

La ruta comença al costat de la caseta d’ informació del parc que hi ha al costat de l’ estany de Sant Maurici.

En aquest itinerari convius amb els canvis de paisatge conforme vas guanyant alçada, passant de zones boscoses de pins i avets fins a les zones més rocoses.

Llac de Sant Maurici:

espot_04

Es troba sota dels pics dels encantats i formen una de les imatges típiques i conegudes del parc.

espot_05 espot_06 espot_07

Després anem avançant cap a l’ espectacular cascada de Ratera.

Después avanzamos hacia la espectacular cascada de Ratera.

espot_08

Ens anirem enfilant per un caminet que ens porta a l’ estany de ratera, a 2.136 m d’ altitud.

Aquest estany és més petit que el de Sant Maurici, però no menys espectacular.
espot_09 espot_10 espot_11

Vam escollir passar pel camí per on no tenen accés els taxis 4×4, tot i que és més dificultós, però també més espectacular.

espot_12

Aquest camí et porta pel costat de l’ estany d’ Obagues de Ratera que tot i ser agost encara tenia una petita clapa de neu.espot_13 espot_14

Vam seguir per aquest camí fins arribar al Refugi d’ Amitges a 2.380m d’ altitud i punt d’ activitats d’ alta muntanya, com excursions, la travessia Carros de Foc, raquetes de neu, escalada, etc…

Aquí teniu l’ enllaç d’ aquest refugi:

espot_15

A pocs metres del refugi d’ Amitges hi ha l’ estany d’ Amitges, presidit per les Agulles d’ Amitges de 2.662m. En aquest estany també hi quedava una petita clapa de neu.

El paisatge aquí ja és totalment rocós.

espot_16

De tornada vam agafar la pista que coincideix amb els taxis 4×4, fins arribar al punt de partida, on vam esperar el torn per agafar un dels taxis que ens tornés a Espot.

Aquest vespre, després de sopar vam anar directament a dormir.

Tercer dia

Vam anar d’ excursió a Estrri d’ Aneu.
espot_17 espot_18

Esterri d’Aneu és el centre de les valls d’Àneu.
Està sobre un pla verd de 2 Km d’amplada per 4 Km de llargada, la major part del qual és zona verda.

Poble de tradició mil.lenària, la primera documentació escrita data de l’any 839.

espot_19

Vam anar pel passeig vora el riu i pel pont romànic i també vam passar una estona al parc infantil de la plaça de la Closa, als nens els hi va encantar.

espot_20 espot_21

Per dinar vam tornar a Espot.

A la tarda vam fer una excursió a cavall a Espot mateix, va ser molt, molt divertit.

espot_22

Després vam anar a berenar passejant pel poble i al vespre vam fer una altra expedició nocturna.

espot_24 espot_23

Quart dia:

Vam reprendre el camí de tornada.